Ronny Hendrikx, eigenaar van weMaron en ontwikkelaar van Bob de Bot, samen met gedeputeerde Bea Schouten bij de lancering van Bob de Bot.
Ronny Hendrikx, eigenaar van weMaron en ontwikkelaar van Bob de Bot, samen met gedeputeerde Bea Schouten bij de lancering van Bob de Bot. (Foto: Jimmy Israel)

WeMaron genomineerd voor MVO Award 2019

Beuningen - WeMaron uit Beuningen is genomineerd voor de volgende ronde van de MVO Award 2019 in het Rijk van Nijmegen. Nog vijf andere bedrijven die goed scoren op maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn door: De Duivelsberg, Hotel Credible, Peutz, Prode en Van Eldijk Passie voor Vers.

De MVO Award is een prijs voor hét bedrijf uit de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Heumen, Mook en Middelaar, Nijmegen en Wijchen dat zich onderscheidt door aantoonbaar maatschappelijk verantwoord te ondernemen en zichtbaar betrokken te zijn bij onze regio. Door de uitreiking van de MVO Award worden bedrijven die – op basis van People, Planet en Profit – bijdragen aan een positief leefklimaat in het Rijk van Nijmegen, in de spotlights gezet.

De uitreiking van de MVO Award 2019 is op maandag 3 juni bij WerkBedrijf Rijk van Nijmegen. Aanmelden kan via de website www.rijkvannijmegenuitdaging.nl.

WeMaron, Beuningen

'Applicaties bouwen die de wereld een stukje beter maken' is het gedachtegoed. Dat vat weMaron letterlijk op. Door mensen te ondersteunen in de echte wereld met sociale interactie. Waarbij ze duurzame alternatieven 'afdwingen' en kiezen voor maximaal hergebruik van materialen.

Ze bouwen een oplossing die een maatschappelijk probleem oplost. Een voorbeeld daarvan is Bob de Bot. Bob de Bot kan senioren helpen, onder meer door enkele keren per dag aan hen te vragen hoe het gaat, maar ook door ze een sms-bericht te attenderen op activiteiten die er in de buurt te doen zijn.

Hotel Credible, Nijmegen

Met name in de horeca zijn er wereldwijd veel sterk opkomende trends op het gebied van duurzaamheid. Healthify, Circularity en Food polism zijn voorbeelden hiervan. Hotel Credible integreert deze wereldwijde trends in haar bedrijf. Met als resultaat: een bewust duurzame bedrijfsvoering die gedragen wordt door het hele team en door de klanten. Zo wordt duurzaam ook commercieel aantrekkelijk.

Van Eldijk Passie voor Vers, Wijchen

De afgelopen twee jaar is door Van Eldijk Passie voor Vers hard gewerkt om ‘Van lokaal voor lokaal’ op te richten. De doelstelling is om zoveel mogelijk lokale voeding in te kopen en weer te verkopen. Lokaal betekent hierbij 50 kilometer rondom Wijchen. Een eerlijke en transparante handel voeren tegen een goede prijs. De passie van Van Eldijk.

Peutz, Molenhoek

De adviseurs van Peutz helpen om nieuwe en bestaande gebouwen energiezuinig en duurzaam te maken. Hierbij letten zij niet alleen op energieverbruik en duurzaamheid. Ze zorgen hiermee ook voor comfortabele en gezonde gebouwen. Dit resulteerde eerder al in een eervolle vermelding bij de uitreiking van de Building Research Establishment Environmental Assessment Method (BREEAM) Award 2019.

Prode, Wijchen

Prode kiest bewust voor de lange termijn. Zowel in oplossingen als samenwerkingen. Dit laat Prode zien in een bewuste keuze voor een pand vlakbij het station. Maar ook in energiebesparende maatregelen. Duurzame inzetbaarheid is een belangrijk onderdeel van het personeelsbeleid. Maatschappelijke organisaties en goede doelen als het Ronald McDonald Huis, Beat Batten en Wijchen Schaatst kunnen op Prode rekenen. Ondernemen doe je met en in je omgeving.

De Duivelsberg, Berg en Dal

“Genieten in het groen” is de slogan. Het pannenkoekenhuis staat midden in de natuur. Daarbinnen is beleving een belangrijk instrument. Vanaf het begin is De Duivelsberg betrokken bij het project ‘Zorgeloos op vakantie’. Zij zetten zich in voor een mooie bosbeleving voor iedereen. Daarnaast is er aandacht voor het welzijn van het personeel waaronder medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Meer berichten