Veelgestelde vragen

Het lukt niet om in te loggen of om mezelf te registeren.
Kijk of er geen pop-ups geblokkeerd worden. Is dit wel het geval, vink dan de optie aan sta pop-ups toe. 

Ik heb geen aanmeldingsbevestiging ontvangen
Controleer of er geen mail van ons in je spamfilter terecht is gekomen. Dit kan namelijk wel eens gebeuren.
 

Wanneer is een bericht een nieuwsbericht? 
Als je verslag doet van iets bij jou in de buurt dat is geweest, dan hoort het bij nieuws. Denk aan de leuke fancy fair bij jou op school die is geweest en die je met ons wilt delen, je buurman die een lintje heeft gekregen of die vriend die een geweldig initiatief heeft opgezet voor stads- of dorpsgenoten.
 

Wanneer is een bericht een agendabericht? 
Moet het nog plaatsvinden en kunnen mensen er nog naartoe? Plaats het dan bij agenda. Die leuke expositie, het toneelstuk van je vereniging, de vrijdagmiddagborrel of de bingo, het kan allemaal bij agenda.
 

Wanneer is een bericht een vraag-en-aanbodbericht?
Wil je iets dat van jezelf is verkopen of zoek je iets of iemand? Plaats dan een oproep onder Vraag & Aanbod. Foto erbij en klaar!
 

Het lukt me niet om een bericht te plaatsen.
Wellicht gebruik je een oude versie van Internet Explorer. De site werkt het best in Chrome of Firefox, en een actuele versie van Internet Explorer.


Het lukt me niet om een agendabericht te plaatsen. 
Als je de datum en tijd invult, moet je daarna op de knop toevoegen drukken. Doe je dit niet, dan staat er ook geen datum of tijd in je agendabericht en komt het bericht ook niet op de site. Je krijgt dan de melding dat een datum toevoegen verplicht is. Klik op 'Toevoegen' en daarna kun je het bericht wél publiceren.
 

Kan ik het bericht nog wijzigen nadat ik het geplaatst heb? 
Ja dat kan. Als je bent ingelogd zie je links bovenin 'Mijn artikelen' staan. Als je daarop klikt, kom je in het overzicht van de door jou geplaatste berichten met dat specifieke mailaccount. Rechts naast je berichten zie je icoontjes. Zo is er een icoontje ‘wijzig’ om aanpassingen te kunnen doen en met het prullenbakje kun je je berichten offline halen. Heb je je bericht offline gehaald maar wil je het toch weer publiceren? Dan gebruik je het derde icoontje met het pijltje om het opnieuw te publiceren.
 

Ik heb een bericht geplaatst op de site dat ik er graag af wil hebben. Kan ik mijn bericht zelf verwijderen?
Ja dat kan. Als je bent ingelogd zie je links bovenin 'Mijn artikelen' staan. Als je daarop klikt, kom je in het overzicht van de door jou geplaatste berichten met dat specifieke mailaccount. Rechts naast je berichten zie je icoontjes. Zo is er een icoontje ‘wijzig’ om aanpassingen te kunnen doen en met het prullenbakje kun je je berichten offline halen. Heb je je bericht offline gehaald maar wil je het toch weer publiceren? Dan gebruik je het derde icoontje met het pijltje om het opnieuw te publiceren.
 

Ik heb een bericht geplaatst, maar de kop en het begin stuk (intro) van m’n bericht staan er maar half op.
Dat komt omdat er maar 60 tekens in de kop passen en 180 in het intro. Tik je meer, dan valt dat buiten het artikel en is het niet te zien op de site. Even inkorten dus.
 

Ik heb een bericht geplaatst maar ik wil graag de opmaak anders. Kan ik de opmaak wijzigen?
Nee, dit kan niet. Dit hebben we zo gedaan, zodat alle berichten op de site er hetzelfde uitzien.
 

Ik heb alleen een verticale (staande) foto. Kan ik deze plaatsen? 
De foto’s op onze site zijn allemaal horizontaal  (liggend). Als er een staande foto geplaatst wordt, heb je kans dat er geen hoofd op staat of alleen maar de romp van iemand. De foto kun je in programma’s als Paint of Microsoft Office Picture Manager heel goed uitsnijden en liggend maken. Daarna even opnieuw uploaden, dan staat de goede foto bij je artikel.
 

Mijn item dat ik onder Vraag & Aanbod heb geplaatst, is verkocht. Kan ik mijn vraag-en-aanbodbericht eraf halen? 
Ja dat kan. Als je bent ingelogd zie je links bovenin 'Mijn artikelen' staan. Als je daarop klikt, kom je in het overzicht van de door jou geplaatste berichten met dat specifieke mailaccount. Rechts naast je berichten zie je icoontjes. Zo is er een icoontje ‘wijzig’ om aanpassingen te kunnen doen en met het prullenbakje kun je je berichten offline halen. Heb je je bericht offline gehaald maar wil je het toch weer publiceren? Dan gebruik je het derde icoontje met het pijltje om het opnieuw te publiceren.
 

Ik heb een foto via Google afbeeldingen gevonden. Kan ik deze bij mijn artikel plaatsen?
Nee, de foto is van de desbetreffende fotograaf. Voor die foto moet je betalen. Zomaar deze foto plaatsen kan dus niet.
 

Als ik een bericht via de site heb geplaatst, moet ik dan mijn persbericht nog naar de redactie sturen?
Nee, dat hoeft niet. De redactie kijkt iedere dag of er nieuwe interessante berichten op de site staan die ze kunnen plaatsen in de krant. Nog een keer mailen is overbodig.
 

Ik organiseer iets in een andere gemeente, maar ik wil graag ook de mensen hier uitnodigen. Kan ik mijn bericht op de site plaatsen, ook al vindt het evenement in een andere gemeente plaats?
Nee, alleen evenementen of nieuws uit/in de gemeente kunnen op de site worden geplaatst.
 

Mag ik ook een bericht van mijn bedrijf op de site plaatsen? 
Ja, dat kan. Maar voor bedrijven en gemeenten vragen we een vergoeding om te plaatsen. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op. Contactgegevens staan onder het kopje Service.
 

Mijn bericht staat niet op de site
Als je een bericht hebt geplaatst duurt het maximaal 10 minuten voordat het op de site staat. Even geduld dus.

 

Mijn bericht staat niet tussen 'mijn artikelen'
Als je een bericht hebt geplaatst duurt het maximaal 10 minuten voordat het op de site staat. Diezelfde tijd heeft het nodig om in 'Mijn artikelen' zichtbaar te worden. Even geduld dus.
 

Ik heb een bericht geplaatst op de site. Komt het nu ook in de krant?
De redactie maakt altijd haar eigen keuze. Interessante (agenda) berichten gericht op de lokale woonomgeving maken een goede kans. Wil jij jouw kans vergroten? Kijk onder het kopje Schrijf Mee en check de schrijftips.